Kati Suurmunne

Från och med år 1986 verksam i olika kommunikationsuppdrag inom industrin

Kati Suurmunne på Twitter

Bild: Studio Tomi Parkkonen
Text: Kati Suurmunne (Riitta-Ilona Hurmerinta, red.)
Översättare: Sonja Tiilikainen
Språkgranskare: Jonas Franzon

Delat kunnande och deltagandets glädje

Ända sedan studietiden har jag aktivt deltagit i olika organisationer. Just nu är jag styrelseordförande för musikinstitutet Keravan musiikkiopisto, verksamhetsgranskare i CISV-förbundet i Finland och medlem i nomineringskommittén i FIBS, nätverket för företagsansvar. Barn och unga, fostran till internationalism och hållbar utveckling är viktiga saker för mig.

Jag tror att jag i dessa frivilligarbeten kan införa den goda praxis som jag har lärt mig i mitt förvärvsarbete. Vid musikinstitutet ledde jag till exempel nyligen en verkstad som behandlade styrelsens strategier. Där funderade vi på institutets uppgift och framtid. Jag är också känd för mina koncisa och väl förberedda möten.

CISV är en organisation för fostran till internationalism. Dess syfte är att fostra barn och unga till aktiva världsmedborgare. Jag deltog själv i CISV-programmen som barn, och nu har mina egna söner deltagit i organisationens läger och jag gör frivilligarbete för en god sak. Bild: Linda Nummelin