Takaisin

Marco Mäkinen

11.2.1965, Helsinki

Filosofian maisteri 1990 (estetiikka), Helsingin yliopisto
Executive MBA 1991, Helsingin kauppakorkeakoulu

Vice President 2013–, TBWA Helsinki
Toimitusjohtaja 2012–2013, TBWA Helsinki
Hallituksen jäsen 2012–, Vallila Interior
Toimitusjohtaja 2007–2012, SEK & GREY
Strategiajohtaja 2005–2007, SEK
Strategiajohtaja 2000–2005, TBWA/PHS
Toimitusjohtaja 1999–2000, Ego Taivas Media Lab
Toimitusjohtaja 1997–1999, AMG Helsinki
Asiakasvastaava 1999, Taivas

Julkaisut
Bulkista brändiksi - käsikirja kasvuun ja kannattavuuteen. Marco Mäkinen, Anja Kahri, Tuomas Kahri, Ossi Ahto. Docendo 2016.
Brändi kulmahuoneeseen! Marco Mäkinen, Anja Kahri, Tuomas Kahri. WSOYpro. Porvoo 2010.
Nokia saga: kertomus yrityksestä ja ihmisistä, jotka muuttivat sen. Gummerus. Jyväskylä, Helsinki 1995.

Teksti: Tiia Niemelä ja Marco Mäkinen

Haaveeni

Koen vahvasti olevani kutsumusammatissani. Minun tehtäväni on auttaa ihmisiä ja sitä kautta yrityksiä onnistumaan, saavuttamaan sen mitä ne tavoittelevat. Liian moni meistä suomalaisista jättää asioita tekemättä, ei kurkota tarpeeksi korkealle, eikä siksi saavuta sitä menestystä tai onnea mitä me kaipaamme.

Haaveilen siitä, että me uskoisimme itseemme, että me toteuttaisimme sitä tehtävää, jonka me koemme omaksemme. Eläisimme näin parempaa ja merkityksellisempää elämää. Ja me, yrityksemme ja Suomi menestyisivät. Tämän eteen uskon tekeväni töitä niin kauan kuin elän.

 

Takaisin