Antti Pikkanen

25.7.1991, Ypäjä

Fil. yo., kotimainen kirjallisuus, Helsingin yliopisto 2010–
Päätoimittaja, Ylioppilaslehti 2014
Toimittajana City-lehdessä 2011–2012 ja Helsingin Sanomien Nyt-liitteessä 2013–2014

Kuva: Jussi Särkilahti
Tekstit: Suvi Uotinen

San Francisco ja kivat silpputyöt

Tulevalla työurallaan Antti Pikkanen haluaisi tehdä kivoja asioita kuten tähänkin asti.

– Toivon että en vielä tiedäkään kaikkia niitä asioita, jotka tulevat vastaan. Mutta sen tiedän, mitä en halua. En halua, että huomaan yhtäkkiä olleeni 15 vuotta samassa työpaikassa tekemässä samaa hommaa. Että olisin täysin riippuvainen siitä, että joku on päättänyt palkata minut.

Työskentely ulkomailla kiinnostaa. Pikkasen suosikkikaupunki on San Francisco.

– En kyllä tiedä kannattaako minun koskaan muuttaa sinne. Koska kaikkialla tulee aina tylsä arki ja stressi vastaan. Sama kävi, kun muutin 16-vuotiaana Ypäjältä Helsinkiin.

Antti Pikkanen innostuu asioista täysillä ja haluaa lähteä niistä ennen kuin on täysin kyllästynyt.

– On ihanaa, että minulla on työ, joka kestää vain kaksi vuotta. Jos tämä olisi vakkarityö, tätä tekisi ihan eri tavalla.

Tulevaisuus ei pelota. Töitä voi aina tehdä myös freelancerina, kun on työkokemusta ja kontakteja.

Työssään Ylioppilaslehden päätoimittajana Pikkanen haluaa myös auttaa aloittelevia toimittajia.

– Toivon, että tätä kautta uudet kirjoittajat saavat kokemusta ja nimeä niin, että saavat oman uransa alkuun.

Antti Pikkanen San Franciscossa ystävänsä ja kollegansa Tiina Tuppuraisen kanssa toukokuussa 2014.​