Mari Hatakka

6.10.1968, Helsinki

Filosofian maisteri 1998 (pääaine folkloristiikka, sivuaineet naistutkimus ja uskontotiede), filosofian lisensiaatti 2004 ja filosofian tohtori 2011, Helsingin yliopisto

Kehityspäällikkö (myynti), Lippupiste 2014–
Promootioita artisteille, Suomen parhaat tapahtumapaikat -katalogin toimitus 2013–2014
Markkinointipäällikkö, Flow Festival 2012–2013 (vanhempainvapaan sijaisuus)
Myyntijohtaja, Tiketti 2008–2012

Topi Sorsakosken ja Agentsien go-go- tyttönä Tiina Isohannin kanssa 1986–1990
Laulajana Laika & Cosmonauts- orkesterin kera 1991–1992
Fabulettes-yhtye Saara Soisalon ja Tiina Isohannin kanssa 1993–
Leningrad Cowboys- yhtyeessä 1994–2000

Asiantuntijana MTV:n Ensitreffit alttarilla -tosi-tv-sarjassa keväällä 2015

Lue lisää Mari Hatakan Linked In -profiilista

Tekstit: Mari Hatakka ja Suvi Uotinen (toim.)
Kuva: Antti Kuivalainen

Kehityspäällikön työ lipunvälitysalalla opettaa joka päivä uutta

Tämänhetkinen työni Lippupisteen kehityspäällikkönä liittyy kaikkeen aikaisempaan toimintaani musiikin ja kulttuurintutkimuksen sekä lipunmyynnin saroilla. Saan toimia erittäin kiinnostavassa ja innostuneessa ympäristössä, kansainvälisessä yrityksessä, ja tehdä töitä lähes kaikkien merkittävimpien kotimaisten kulttuuritoimijoiden kanssa.

Koen että saan olla työssä oppimassa jatkuvasti uutta, sillä kulttuurin erilaisten toimijoiden tarpeet ovat osittain hyvinkin erilaisia. Toisaalta urheilussa, oopperassa, teatterissa ja festivaaleilla on kaikilla yhteinen päämäärä: myydä mahdollisimman paljon pääsylippuja.

Lipunvälitysala on kiehtova ja nopeasti kehittyvä sekä erittäin kilpailtu. Se tarjoaa joka päivä uutta. Kehitettävää siis riittää, mutta pääasiassa koen, että saan kehittyä itse. Vuosikausien opiskelun jälkeenkään tiedon ja oppimisen halu eivät näytä laantumisen merkkejä.

Tämä on tavallaan jo kolmas urani. Ensimmäinen sijoittui keikkabusseihin, takahuoneisiin ja erikokoisten esiintymislavojen maailmoihin koti- ja ulkomailla. Tanssin ja lauloin työkseni ensin Topi Sorsakosen ja Agentisen ja sittemmin Leningrad Cowboysien matkassa. Vuonna 2000 alkoi toinen, yliopistomaailmaan sijoittuva urapätkäni väitöstutkimuksen parissa.

Toivon, että pääsen tällä vuonna 2008 alkaneella kolmannella urallani kokemaan vielä paljon ja oppimaan sen, mitä tiukassa bisnesmaailmassa on opittavaa. Ehkä haaveilen myös, että jonain päivänä pääsen kokemaan vielä neljännenkin uran ja oppimaan taas uutta.

Flow Festivalin markkinointipäällikkö Mari Hatakka festaritunnelmissa Suvilahdessa vuonna 2013. Kuva: Tiina Isohanni​​​