Juha Töyrylä

Juha Ensio Töyrylä
26.10.1983, Vantaa

Filosofian ylioppilas, pääaine yleinen kirjallisuustiede. Aloittanut opinnot vuonna 2004.

Pääsihteeri, Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) 2013-

Puheenjohtaja 2015-, Eurooppademarit – Tähti ry
Kansainvälisten asioiden sihteeri 2011–2013 (SYL)
Kansainvälisten asioiden sihteeri 2010–2011, Helsingin yliopiston ylioppilaskunta (HYY)
Hallituksen jäsen 2010, SYL (kansainvälinen koulutuspolitiikka)
Hallituksen jäsen 2009, HYY (kansainväliset asiat ja tuutorointi)
Mediaseuranta 2007–2008, Esmerk Oy
Sijaisopettaja 2004–2008, Sotungin lukio

Kuva: SYL
Tekstit: Tero Juutilainen

”Kaikki menee vielä tosi tosi hyvin”

Juha Töyrylän tulevaisuudessa siintää valmistuminen yleisen kirjallisuustieteen maisteriksi. SYL:n pääsihteeriys on määräaikainen virka, jonka jälkeen hän aikoo keskittyä taas opiskeluun.

– Järjestöhommia tehdessä en ole ehtinyt suorittamaan opintoja samassa vauhdissa kuin muut vuosikurssilaisistani. Toisaalta klassisesti voin todeta, että päivääkään en vaihtaisi pois.

Töyrylä toivoo työllistyvänsä tulevaisuudessa jonkinlaiseen vaikuttamistehtävään yritysmaailmassa tai järjestöpuolella. Hän ei halua puurtaa jatkossakaan yksin, vaan toivoo työtehtäviä, joissa saa olla vuorovaikutuksessa muiden kanssa ja luoda jatkuvasti uusia verkostoja. Suomalaisessa hallinnossa Töyrylä ihailee sitä, että hierarkia on todella matalalla tasolla.

– Periaatteessa kuka tahansa, jolla on sanottavaa, saa yhteyden päättäjiin. Asioihin voi vaikuttaa sosiaalisella kanssakäymisellä. Minusta onkin kummallista, että usein yksinäinen puurtaminen nähdään ideaalina toimintana. Mielestäni ajatusten jakaminen muiden kanssa kehittää omaa ajattelua, luo mahdollisuuksia uusien ideoiden keksimisille ja mahdollistaa asioiden toteuttamista.

Juha Töyrylän motto ”Kaikki menee vielä tosi tosi hyvin” tulee varmasti käymään toteen.

Kuva: Helsingin yliopisto.​